Wychodząc z dobrej restauracji, niezbyt często zastanawiamy się nad poszczególnymi czynnikami, które wpłynęły na nasze zadowolenie. Było smacznie, a my po prostu dobrze się bawiliśmy. Jednak z punktu widzenia właściciela, te wszystkie drobne rzeczy są bardzo istotne. Co sprawia, że restauracja jest dobrze odbierana?
Menu - jak stworzyć?
Współcześnie odchodzi się od długich i przekombinowanych kart. Najlepsze lokale stawiają na proste i krótkie menu, które oparte jest na składnikach lokalnych oraz sezonowych. Menu jest krótkie, ale to nie oznacza, że może być nudne. Dobra restauracja powinna specjalizować się w określonym typie kuchni i sposobie jej serwowania. Co więcej, kurczowe trzymanie się tradycji wcale nie jest dobrym rozwiązaniem - warto raczej postawić na nieco kulinarnych wariacji.
Marketing to podstawa
Zanim otworzycie jakikolwiek lokal, musicie zadbać o dobry marketing. I to przede wszystkim internetowy - atrakcyjna wizualnie i funkcjonalna strona www, Facebook, Instagram. Dzięki temu można zbudować społeczność, która będzie skupiona wokół danej restauracji. Bardzo ważne jest wstawianie apetycznych zdjęć - w XXI wieku zazwyczaj najpierw sprawdzamy, jak dane potrawy prezentują się na internetowych zdjęciach. Wobec tego to tam rozgrywa się pierwsza walka o klienta.
Wykwalifikowana obsługa
Sympatyczna i wyedukowana obsługa to skarb, który może przesądzić o powodzeniu restauracji. Kelnerzy powinni dobrze orientować się nie tylko w serwowanych daniach, ich składnikach i alergenach, ale też podstawowych zasadach food-pairingu. Na profesjonalnej obsłudze nie warto więc oszczędzać, bo to ona jest wizytówką lokalu.
Wystrój restauracji
Nie ukrywajmy - jeżeli do danej restauracji mają walić tłumy, to trzeba zadbać też o wygląd wnętrza. Jakościowe jedzenie jest bardzo ważne, ale również otoczenie wywiera duży wpływ na jego odbiór. Poza tym, jeżeli lokal ma zyskać popularność w mediach społecznościowych, musi być fotogeniczny. Dopieszczone wnętrze, rośliny, dobre światło - i już w oczach wielu jest to atrakcyjniejsze wnętrze.
Czas oczekiwania na jedzenie
Ile razy czekaliście w restauracji dużo dłużej niż początkowo zakładaliście? Oczekiwanie na jedzenie jest jednym z bardziej frustrujących czynników, które przesądzają o tym, czy wrócimy do danego lokalu. Wiadomo jednak, że w gastronomii ciężko uniknąć takich przypadku, dlatego jeżeli tylko goście mają czekać na danie więcej niż standardowe dwadzieścia minut, kelner od razu powinien ich o tym uprzedzić i przeprosić.
Atmosfera w restauracji
Być może wszystkie powyższe punkty zostały spełnione, a mimo to restauracja nie jest oblegana przez tłumy. Dlaczego? Na wybory ludzi wpływa też jeden nieuchwytny czynnik - atmosfera. Czuć ją w kontakcie z obsługą czy wtedy, gdy szef kuchni albo właściciel wychodzą do gości, pytając o wrażenia. Tworzy ją przytulny wystrój czy darmowe czekadełka. To drobiazgi, które finalne sprawiają, że wychodzimy z restauracji z szerokim uśmiechem na ustach, bo właśnie spędziliśmy przemiły wieczór, który będziemy często powtarzać.
Komentarze (0)